Voordelen van online adverteren

Wanneer je een product of dienst wil promoten, kun je dit op meerdere manieren doen. Zo kun je dit als vanouds via kranten of tijdschriften doen, maar tegenwoordig gebruiken mensen steeds vaker Internet hiervoor. Hierdoor is het makkelijker te bekijken wat mensen met je advertentie doen. Je kunt namelijk precies berekenen wat het adverteren voor je oplevert.

Online adverteren

Er zijn diverse manieren om online te adverteren. Zo kun je adverteren in zoekmachines (SEA) of op Social media netwerken. Als je binnen zoekmachines wil adverteren kun je dit het beste in Google doen. Het adverteren gaat op deze manier via Google AdWords. Het is één van de meest populaire systemen om op te adverteren. Je kunt simpelweg kiezen onder welk zoekwoord je gevonden wil worden op Internet. Er zijn meerdere voordelen op te noemen om via Google AdWords te adverteren. Zo kan het handig zijn om op websites van anderen te adverteren. Want als je weet dat jouw doelgroep vaak op bepaalde websites komt kun je hier een relevante advertentie op achterlaten. Ook zijn er andere mogelijkheden met Google AdWords. Zo heb je meerdere opties waar je gebruik van kunt maken, zo kun je bijvoorbeeld bepalen hoeveel geld je eraan wil besteden, en hoe vaak je dit plaats wil laten vinden en op welke momenten. Tevens kun je ervoor kiezen om op je eigen website Google Adsense te plaatsen, hierdoor komen via Google adverteerders op jouw website om hier te adverteren en hier kun je per klik aan verdienen.

Social media

Tevens kun je ervoor kiezen te adverteren via social media kanalen. Dit kan op platforms als Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube en Twitter. Hierdoor kun je je product promoten aan de hand van een campagne, waardoor je als merk meer onder de aandacht komt. Een groot voordeel van online adverteren is dat een specifieke doelgroep je advertenties kunnen zien. Je kunt er ook voor kiezen op bepaalde momenten je advertentie te laten zien, en je kunt ze afstemmen op bepaalde kenmerken van potentiële klanten; zoals op leeftijd, locatie, beroep, taal, opleiding en interessegebieden. Door middel van adverteren via social media kun je naast het vergroten van het aantal bezoekers, ook meer naamsbekendheid creëren.

Zoekmachine marketing

Naast adverteren op Internet, kun je er ook voor kiezen een goede zoekmachine marketing uit te voeren. Hierdoor kun je je website of een product op een website, promoten in die zin dat deze opgezocht kan worden via zoekmachines. Hierbij staan advertenties bovenaan, maar daaronder staan websites die gevonden worden op alleen de zoekwoorden die er ingetikt worden. Dit kan op meerdere manieren plaats vinden, bijvoorbeeld via linkbuilding en content marketing. In het eerste geval worden links van een website die je wil promoten verspreid over het net, en bij content marketing worden artikelen met hierin links naar de website die je wil promoten verspreid. Ook voor je eigen website is content marketing een handige strategie. Door regelmatig nieuwe inhoud op je website te plaatsen, vergroot je je online zichtbaarheid en kun je beter inspelen op de behoeften van je potentiële klanten.

Als je nog niet goed weet hoe je zoekmachine marketing kan gebruiken; kun je een cursus zoekmachine optimalisatie volgen bij Learnit. Kijk voor meer informatie op cursus seo. Je kunt op de website veel cursussen vinden die je kunt gebruiken voor persoonlijke of professionele doeleinden. Denk bijvoorbeeld aan een cursus verkooptraining. Hierbij richt je je ook deels op het promoten van je dienst, maar dan niet online. Er wordt in de training vooral gekeken naar het maken van een goed verkoopplan, een communicatiemodel en het leren beoefenen van gespreks en -vraagtechnieken.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *